Szukaj w serwisie

Kategorie:

Temat na czasie | Nowości rynkowe | Ciekawostki | Wydarzenia | Branżowe news'y | Ze świata | Prawo | Finanse

Tutaj jesteś: Aktualności / Branżowe news'y

Alpro jako pierwszy europejski producent żywności została uczestnikiem WWF Climate Savers

kategoria: Branżowe news'y

W maju br. firma Alpro, lider na rynku produktów sojowych, przystąpiła do prestiżowego programu WWF Climate Savers.

Celem programu jest pomoc w opracowaniu nowych rozwiązań dla przemysłu i przedsiębiorstw w dziedzinie energetyki i klimatu. Alpro, jako uczestnik WWF Climate Savers, zobowiązała się do kontynuowania działań proekologicznych poprzez redukcję poziomu emisji dwutlenku węgla w ramach całej swojej działalności.

"Jesteśmy bardzo dumni ze współpracy z WWF. Jako pierwsza europejska firma z branży spożywczej dołączyliśmy do programu Climate Savers, a tym samym mamy nadzieję zainspirować inne firmy do działań mających na celu zmniejszenie negatywnego wpływu na środowisko. Partnerstwo z WWF nie tylko podkreśla zaangażowanie firmy Alpro w zrównoważony rozwój, ale również ma wpływ na dalszy kierunek naszych obecnych planów wobec klimatu" - wyjaśnia Bernard Deryckere, CEO Alpro.

Ochrona środowiska stanowi jeden z głównych priorytetów firmy Alpro. Już od kilku lat firma pracuje nad planem zmniejszenia negatywnego wpływu na środowisko naturalne, a w swoich działaniach kieruje się założeniem, że rozwój i wzrost zysków nie wykluczają dbałości o naturę. W latach 2008 - 2010 całkowita emisja dwutlenku węgla z zakładów Alpro spadła o 11%, pomimo wzrostu produkcji o ponad 11%. Alpro jako uczestnik WWF Climate Savers zobowiązała się do utrzymania do roku 2013 poziomu emisji dwutlenku węgla poniżej poziomu z 2008 przy zakładanym wzroście wolumenu produkcji o 1/3. Jest to równoważne zmniejszeniu emisji o 42 000 ton. Firma podejmuje również szereg działań zmierzających do ograniczenia emisji pośredniej poprzez ograniczenie zużycia materiałów opakowaniowych oraz transportu. Częścią tego planu było oddanie do użytku doku przeładunkowego na rzece Lys, dzięki czemu ziarna soi dostarczane są barkami bezpośrednio do fabryki w Wevelgem. Pozwala to na ogromne oszczędności czasu i energii oraz zmniejszenie emisji CO2. Oznacza to 1200 ciężarówek mniej na drogach każdego roku.

WWF jest największą niezależną organizacją ochrony środowiska na świecie. Działa w ponad 100 krajach, gdzie ma ponad 5 milionów zwolenników. Jej głównym celem jest zachowanie naszej planety dla przyszłych pokoleń. Program WWF Climate Savers został zainaugurowany w 2000 r., a wśród firm, które przyłączyły się do niego, jest wiele znanych międzynarodowych marek, takich jak: Tetra Pak, Sony, HP, Volvo czy Coca-Cola.


powrót

 

Dodaj komentarz:

Dodaj swój komentarz
Autor komentarza:
Treść komentarza:
Kod:
Wpisz kod:
Akceptuję regulamin

Wasze komentarze:

Aktualnie brak komentarzy

Szukaj:
 

PROJEKT I WYKONANIE: www.themedia.pl
GŁÓWNA | O NAS | REKLAMA | POLITYKA PRYWATNOŚCI | KONTAKT
Copyright © 2010 by www.PoradnikSpożywczy.pl Wszelkie prawa zastrzeżone