Szukaj w serwisie

Kategorie:

Temat na czasie | Nowości rynkowe | Ciekawostki | Wydarzenia | Branżowe news'y | Ze świata | Prawo | Finanse

Tutaj jesteś: Aktualności / Temat na czasie

Gastronomiczne trendy 2012

kategoria: Temat na czasie
obrazek aktualności
Gastronomiczne trendy 2012

Zainteresowanie kuchnią grecką, zwrócenie większej uwagi na jakość półproduktów, a także dalsza afirmacja kuchni regionalnej - to tylko niektóre z trendów, które zostały zaprezentowane podczas największych w Polsce targów gastronomicznych EuroGastro. Wydarzenie jak co roku skupiło na sobie uwagę całej branży oraz wszystkich miłośników gotowania.

Zdecydowanie najciekawszym z trendów jest powrót do smaków kuchni regionalnej. W przypadku polskich regionów zaprezentowano najciekawsze propozycje Podlasia. Ponowne zainteresowanie tradycyjnymi smakami jest spowodowane przesyceniem konsumentów jedzeniem typu fast food. Przenikające się wpływy litewskie, białoruskie i tatarskie uczyniły podlaskie potrawy wyjątkowymi. Dominują tu grzyby, kasze oraz wszelkie potrawy bazujące na ziemniakach. Jedną z najpopularniejszych pozycji kulinarnych jest słynny sękacz, wypiekany nad prawdziwym ogniem.

Kolejnym trendem godnym uwagi jest ponowne zainteresowanie kuchnią grecką. Lekkie sałatki oraz sosy na bazie oliwy i śmietany są jednymi z najpoważniejszych argumentów, które przemawiają do konsumentów. Nie należy jednak zapominać o tym, że oprócz warzyw nieodłącznym atrybutem kuchni greckiej są ciągle niedoceniane w Polsce baranina i jagnięcina oraz morskie ryby. Przyczyną zwiększonego zainteresowania może być również fakt, że kuchnia śródziemnomorska kojarzy się ze zdrową dietą.

„Zwiększone zainteresowanie kuchnią regionalną jest zrozumiałe. Polacy przesycili się daniami z lokali typu fast food. Coraz więcej osób dochodzi do wniosku, że zatraciło smaki, które pamiętają z dzieciństwa. Możemy zauważyć rosnące zainteresowanie tradycyjną kuchnią - na popularności zyskują takie dania jak kaczka z żurawiną czy sandacz. Liczne kampanie informacyjno-edukacyjne także wywarły wpływ na konsumencką świadomość - rośnie liczba osób, które zaczynają zwracać uwagę na to, co jedzą". - mówi Paweł Boczkowski, manager warszawskiej restauracji Sofa Restaurant & Bar.

Najciekawszym trendem dla branży gastronomicznej jest coraz większe przywiązywanie wagi do półproduktów i mrożonek przeznaczonych dla barów, cateringu i restauracji. Rośnie liczba restauratorów, którzy zwracają coraz większą uwagę na składniki, które wykorzystywane są w ich restauracjach. Jednym z czynników, które spowodowały ten trend jest zwiększona konkurencja na rynku.

„Smak serwowanych potraw oraz cena, stały się głównymi czynnikami decydującymi o sukcesie lokalu. W walce o coraz wybredniejszego klienta jakość jest elementem, który może stanowić o wyborze konsumenta. Ograniczenie ilości używanych półproduktów i mrożonek stosowanych w gastronomii jest zrozumiałe jeżeli chcemy zdobyć uznanie klientów." - mówi Paweł Boczkowski, manager warszawskiej restauracji Sofa Restaurant & Bar.

Tegoroczne trendy zaobserwowane podczas EuroGastro pozwalają patrzeć w przyszłość z optymizmem. Restauratorzy sukcesywnie ulepszają swoje propozycje, natomiast konsumenci zaczynają doceniać smak prawdziwych, pełnowartościowych potraw.


powrót

 

Dodaj komentarz:

Dodaj swój komentarz
Autor komentarza:
Treść komentarza:
Kod:
Wpisz kod:
Akceptuję regulamin

Wasze komentarze:

Aktualnie brak komentarzy

Szukaj:
 

PROJEKT I WYKONANIE: www.themedia.pl
GŁÓWNA | O NAS | REKLAMA | POLITYKA PRYWATNOŚCI | KONTAKT
Copyright © 2010 by www.PoradnikSpożywczy.pl Wszelkie prawa zastrzeżone