Szukaj w serwisie

Kategorie:

Temat na czasie | Nowości rynkowe | Ciekawostki | Wydarzenia | Branżowe news'y | Ze świata | Prawo | Finanse

Tutaj jesteś: Aktualności / Temat na czasie

O polskim rynku wędliniarskim i upodobaniach konsumentów opowiada dyrektor ds. wędlin w Cedrob SA

kategoria: Temat na czasie
obrazek aktualności
O polskim rynku wędliniarskim i upodobaniach konsumentów opowiada dyrektor ds. wędlin w Cedrob SA

Cedrob S.A. to firma o mocno ugruntowanej pozycji na rynku produktów drobiowych. Teraz poszerza swoją działalność o produkcję wędlin wieprzowych. Marka Gobarto została stworzona w odpowiedzi na zapotrzebowanie konsumentów, którzy coraz częściej szukają wyrobów produkowanych według tradycyjnych receptur i o najwyższej jakości. Jednym z celów firmy Cedrob na najbliższe miesiące jest rozwój marki Gobarto oraz zwiększenie jej udziału w segmencie wędlin wieprzowych. Z rozwojem właśnie związane jest pojawienie się w firmie Dyrektora ds. Wędlin - Dariusza Flisikowskiego, osoby z wieloletnim doświadczeniem w branży.

Panie Dyrektorze, czy trudno jest dziś wprowadzić na rynek nową markę wędlin?

Nie jest to proste. Rynek wędlin w Polsce to rynek, na którym konsumpcja się nie zwiększa. Ludzie jedzą od lat taką samą ilość wędliny. Natomiast to, jaki jej rodzaj wybierają, to kwestia mocno uzależniona m.in. od zasobności portfela, ale także od świadomości konsumenta. Zasada jest prosta: kiedy zaczynamy lepiej zarabiać zmieniają się artykuły, które wybieramy robiąc zakupy - sięgamy po wędlinę droższą, lepszą jakościowo. Ilość sprzedawanych na rynku wędlin pozostaje w zasadzie bez zmian. Dlatego wprowadzane na rynek nowe produkty muszą być bardziej atrakcyjne od oferowanych przez innych producentów. Tylko w takim przypadku konsument zmieni swoje przyzwyczajenie i sięgnie po nowy produkt. Stąd też coraz więcej firm sięga po różne formy reklamy.

Czy na polskim stole nadal króluje kiełbasa? Jakie wędliny Polacy kupują najchętniej?

W tej kategorii najlepiej sprzedają się niezmiennie parówki, następnie wędliny wysokogatunkowe i produkty „blokowe" a potem szynki i wędzonki. Z tego podziału jasno widać, na jakie wędliny stać Polaków, ich portfel w dalszym ciągu jest mało zasobny. Dlatego w ogólnej sprzedaży bardzo duży jest udział wędlin niedrogich. W tym przedziale cenowym produktów jest bardzo wiele. A cena nie marka bywa zazwyczaj decydującym czynnikiem przy ich wyborze. Natomiast interesujące jest zachowanie części klientów, którzy dysponując tym samym budżetem kupują mniej wędliny, ale lepszej jakościowo. Podczas zakupów zaczynają stawiać na jakość, a nie na ilość. Myślę, że jest to spowodowane coraz większą świadomością klientów, którzy uważniej przyglądają się temu, co wkładają do swoich koszyków.
Dodatkowo na rynku wyraźnie widać, że konsumenci zaczęli doceniać polskie produkty. Minęła fala zachwytu artykułami „z zachodu", szczególnie w kontekście rynku wędliniarskiego. To co konsument ceni, to rodzima, polska produkcja. Polacy coraz częściej wracają do dawnych smaków, czyli wędlin wytwarzanych z zastosowaniem tradycyjnych receptur, naturalnych przypraw. Poszukują produktów regionalnych.

Czy to był właśnie powód wejścia Cedrob S.A. na rynek produktów wieprzowych? Marka wędlin Gobarto jest nowa w ofercie Państwa firmy - wcześniej koncentrowali się Państwo na wyrobach drobiowych.

Tak, był to jeden z powodów powstania marki Gobarto. Konsumenci coraz częściej wracają do tradycyjnych smaków wędlin, wzrasta zapotrzebowanie na produkty szlachetne. Z mięsa kurczaka nie udałoby nam się wyprodukować tak wielu rodzajów wędlin zaspokajających te potrzeby. Wieprzowina daje więcej możliwości, możemy zaproponować naszym klientom bardziej różnorodne produkty w kategorii szynek, wędzonek i kiełbas. Poza tym teraz nasza oferta staje się kompletna - do pełnej gamy produktów z kurczaka dodaliśmy wysokiej jakości wyroby wieprzowe, które charakteryzuje wysoka zawartość mięsa.

Rynek ma zaufanie do firmy Cedrob S.A., która ma dwudziestoletnie doświadczenie oraz pozycję lidera w produkcji mięsa drobiowego, dlatego wierzymy, że i marka wędlin Gobarto będzie cieszyć się dużym uznaniem i powodzeniem.

Postanowiliśmy zakomunikować naszym klientom, znającym nas z wysokiej klasy wyrobów Pokazujemy to poprzez kampanię reklamową obejmującą teren północnego Mazowsza, Warmii, Mazur i Podlasia. Mamy na tym terenie sklepy firmowe i profesjonalnych dystrybutorów, więc dostępność tych produktów będzie wzrastać.

Ile produktów ma do wyboru klient decydując się na wędliny Gobarto?

W tej chwili mamy w naszej ofercie siedemnaście produktów, ale nie powiedzieliśmy jeszcze ostatniego słowa. Są to szynki wędzonki, boczek rolowany i kiełbasy. We wrześniu wprowadziliśmy kolejną nowość - szynkę włościańską, produkt pieczony, wędzony, wyprodukowany bez dodatku fosforanów. Nasza oferta nastawiona jest na jakość, dlatego powoli ale z pieczołowitością i starannością wprowadzamy kolejne produkty do naszego portfolio.

Pańskim zdaniem konsumenci wybierają wędliny Gobarto, ponieważ...

Nasze produkty są smaczne i warte swojej ceny. Myślę, że ważne jest że są to produkty w 100% polskie - wyprodukowane przez rodzimą firmę z najwyższej jakości surowców pochodzenia polskiego.

Który produkt Gobarto jest Pańskim ulubionym?

Lubię wszystkie. Jednak najchętniej wybieram schab olchowy, bardzo delikatną szynkę białą oraz szynkę Gerwazego. Jak każdy mężczyzna jestem miłośnikiem kiełbas. Bardzo smakuje mi kiełbasa krucha ze wsi, ale mogę tak wymieniać do siedemnastu.


powrót

 

Dodaj komentarz:

Dodaj swój komentarz
Autor komentarza:
Treść komentarza:
Kod:
Wpisz kod:
Akceptuję regulamin

Wasze komentarze:

Aktualnie brak komentarzy

Szukaj:
 

PROJEKT I WYKONANIE: www.themedia.pl
GŁÓWNA | O NAS | REKLAMA | POLITYKA PRYWATNOŚCI | KONTAKT
Copyright © 2010 by www.PoradnikSpożywczy.pl Wszelkie prawa zastrzeżone